Як написати резюме на українській мові (зразок резюме на працевлаштування)

Спеціаліст з підбору персоналу витрачає на перегляд документів для початкового відбору кандидатів не більше 8 секунд. Як домогтися, щоб із 145 резюме він вибрав ваше, навіть якщо у вас немає диплома престижного вузу і ви не працювали в найбільших компаніях? Ось кілька порад, як скласти резюме.

Наприкінці статті ви дізнаєтесь, як збирати рекомендації, адже рекрутери приділяють їм немалу увагу. А також знайдете приклади найбільш поширених резюме: директора, головного бухгалтера, дизайнера, журналіста, секретаря, вчителя та багато інших.

Як скласти резюме на українській мові?

Резюме починається з фото і контактів. Фото повинно бути професійне та бажано з посмішкою на обличчі. Прізвище слід писати великими літерами.

Зверніть увагу! Здебільшого в резюме зазначають ім’я та фамілію. І тільки в такому порядку. По-батькові писати не обов’язково.

Краще вказати не один, а два телефонних номери і обов’язково коректну адресу e-mail. Далі йдуть адреса й вік, якщо вам від 25 до 45 років. Якщо ви молодше або значно старше, вкажіть свій вік в кінці резюме, в розділі «Додаткова інформація» у вигляді дати народження.

Ключові навички слід описувати як можна раніше, тому що людина краще запам’ятовує початок і кінець інформації, ніж середину. Їх потрібно розбити на блоки. Наприклад, «бухгалтерський облік», «продаж», «управління персоналом». Потім потрібно вказати основні навички по кожному блоку.

Бухгалтерія: маю навички ведення касових операцій, маю досвід здачі звітності, маю навички ведення бухобліку.

Продажі: вмію працювати з запереченнями, володію навиком п’ятиступінчастого ведення угоди і т. і.

Підкреслюйте компетенції, які потрібні майбутньому роботодавцю. Улаштовуєтеся в компанію, яка працює із зарубіжними партнерами? Вашою конкурентною перевагою стане хороше знання іноземної мови. Зробіть на цьому акцент.

«Робота з іноземними клієнтами, проведення переговорів англійською мовою» – такий опис справить на роботодавця більше враження, ніж шаблонне «Англійська мова – володію вільно».

Ви хочете стати начальником відділу, але працюєте рядовим співробітником? Робіть акцент на додаткових навичках і знаннях, які не потрібні по посадовій інструкції. Вкажіть досвід публічних виступів, викладання або відвідування тренінгів з ведення переговорів. Іноді потрібні вміння зможуть компенсувати навіть недолік управлінського досвіду.

Правильно опишіть минулий досвід роботи. Якщо майбутньому роботодавцю потрібен менеджер з продажу, опишіть, наскільки збільшилися завдяки вам обсяги продажів. Якщо управлінець, то скільки людей знаходилося у вас в підпорядкуванні, чи брали ви на себе ініціативу і відповідальність.

Сміливо оперуйте цифрами і брендами. Наприклад, «дебіторська заборгованість знижена на 15%», «притягнуто 15 клієнтів за два місяці роботи, в тому числі найбільші компанії X, Y, Z».

Використовуйте бренд компаній, в яких ви працювали раніше. Не соромтеся згадувати, що організація входить в сотню найбільших в країні або є лідером в галузі. У роботодавця створюється враження, що і ви особисто зіграли в цьому не останню роль.

Читайте також:  Доповідна записка: види, зразок

Не соромтеся описувати свої досягнення в найдрібніших подробицях. Не просто «менеджер з продажу», а «менеджер департаменту продажів, у функціональному підпорядкуванні до 10 осіб: супервайзери, торгові представники, стажисти».

Як скласти резюме, якщо немає освіти або стажу роботи

Часто роботодавці розглядають тільки кандидатів з дипломами інститутів, університетів, причому найбільших вузів. У вас його немає? Слід прослухати в цих університетах який-небудь курс і вже на повній підставі включати в резюме назву необхідного навчального закладу. Рекрутери, як правило, переглядаючи резюме, шукають тільки знайомі назви. А на співбесіді у вас з’явиться шанс переконати роботодавця в своєму професіоналізмі.

В описі кар’єри не залишайте прогалин. Припустимо, після звільнення ви почали свою справу, але щось пішло не так і ви повернулися до найманій роботі.

До речі, слово «блокчейн» в резюме піднімає ціну фахівця на 25%.

У роботодавця обов’язково виникне питання, зніміть його заздалегідь. Ви працювали неофіційно – розкажіть, що саме ви робили. Може, в цей час ви консультували свого колегу, проходили навчання.

Не пишіть банальностей в розділі «додаткова інформація», де кандидати розповідають про особисті якості. Зазвичай все пишуть: комунікабельний, стресостійкий, активний і т. і. Треба замінити прикметники результатами, які ви можете досягти. Замість «комунікабельний» треба написати, що ви вмієте знаходити спільну мову з незговірливими клієнтами; замість «стресостійкий» – що зберігаєте продуктивність навіть у форс-мажорних ситуаціях. Пам’ятайте, що досягнення і навички є у будь-якого, але їх потрібно грамотно упакувати.

Тепер поговорімо про конкретні блоки резюме.

Як написати резюме, щоб гарантовано попасти на співбесіду?

Фото

Фото для резюме повинно бути кольоровим, на світлому фоні і, бажано, зробленим професійним фотографом.
Місце проживання
Вкажіть поточне місце проживання, місто і район, а також свою готовність або неготовність до відрядження та переїзд.
Контакти 
Тут потрібні актуальні способи швидко з вами зв’язатися. Якщо вказуєте e-mail, його назва повинна бути нейтральною, не «грайливою».
Бажана посада
Тут потрібна чітка назва посади, на яку ви претендуєте (як зазначено в вакансії). Не вказуйте відразу кілька посад, які вам підходять, для кожної потрібно буде окреме резюме.
Бажаний рівень доходу
Це необов’язковий пункт. Якщо ви хочете його заповнити, вивчіть ринок і виберіть адекватний рівень зарплати для свого обсягу обов’язків.
Ключові навички
Адаптуйте свої навички під вакансію, вказуйте тільки ті, які допоможуть вам в новій роботі. Уникайте шаблонів на кшталт «комунікабельності» та «стресостійкий».
Досягнення
Це результати на минулих місцях роботи, професійні нагороди, які мають значення для бажаної посади. Використовуйте в описі досягнень більше цифр.
Досвід роботи
Вкажіть 3 останніх місця роботи або всі місця роботи за останні 10 років в зворотному хронологічному порядку. Вкажіть період роботи, посаду, назву компанії, посилання на сайт, місто, сферу її діяльності та ваші основні посадові обов’язки.
Освіта
Вища і або середня спеціальна освіта, курси, семінари або тренінги, які мають відношення до вакансії – все потрібно вказувати. Не використовуйте в цьому пункті абревіатури. Потрібні повні назви навчальних закладів, факультет, спеціальність і кваліфікація.
Додаткова інформація
Це розділ для навичок володіння ПК, іноземних мов та інших додаткових відомостей, таких як, наприклад, наявність водійських прав та автомобіля.
Рекомендації 
Вкажіть, що «рекомендації надаються за запитом».

Читайте також:  Автобіографія - зразок написання 2018, 2019

Пошук роботи: як правильно збирати рекомендації?

Відкриємо секрет: менеджери з персоналу принципово не вірять в рекомендаційні листи, які шукачі роботи приносять на папері, з підписом і печаткою. Тому що прекрасно знають, як вони робляться. Найчастіше людина приходить до свого керівника і говорить, що йому потрібно рекомендаційний лист. На що начальство відповідає: «Я зайнятий, напиши сам, що хочеш, підпишу». Однак менеджери з підбору персоналу дуже цікавляться рекомендаціями – від ваших колишніх колег, начальників, партнерів або відомих в галузі експертів.

Декілька рекомендацій, як кандидату правильно підготуватися до збору рекомендацій.

У вашому резюме обов’язково повинно бути зазначено 5-7 людей, з якими ви працювали в різних компаніях, з адресами електронної пошти, телефонами, іменами та назвами посад. Інший варіант – контакти людей, які відомі на ринку і які можуть дати про вас позитивні відгуки.

Якщо ви розміщуєте резюме у відкритому доступі на сайтах пошуку роботи, вказуйте ім’я, прізвище та посаду людини, який буде вас рекомендувати, але ніколи не залишайте у відкритому доступі телефони та інші контактні дані цих людей. Просто пишіть «контакти на вимогу». Вказати контакти можна тільки в тому випадку, якщо ви надсилаєте резюме в компанію безпосередньо.

Якщо ви зараз працюєте, але потай від нинішнього роботодавця шукаєте нове місце, вам навряд чи в якості осіб, що надають рекомендації, варто вказувати співробітників, які зараз працюють у вашій компанії, щоб не світити фірму та факт пошуку роботи. Кого ж вказувати? Або ваших клієнтів, або партнерів, або відомих людей з ринку, які можуть вас характеризувати.

Треба заздалегідь попередити людей, які вас рекомендують, що їм можуть зателефонувати представники такої-то компанії і попросити рекомендації про вас. Людина повинна дозволити дати свій телефон – використовувати його без відома особи, яка рекомендує, не можна. Далеко не всі люди хочуть, щоб їх контакти ставали надбанням гласності.

Читайте також:  Заява на відпустку (зразок)

Людина повинна бути готова до того, що йому подзвонять, – інакше вона не встигне зібратися з думками і не дасть змістовний відгук. Попередьте, що її попросять розповісти про ваші службові обов’язки, дати особисту характеристику, назвати ваші конкретні робочі успіхи, сказати, як довго і в якій якості вона вас знає, вказати ваші сильні професійні і особисті якості.

Коли звільнення – кращий спосіб зробити кар’єру

Якщо чекаєте, що особа, що вас рекомендує, просто скаже, що ви – хороший фахівець, а рекрутер задовольниться відповіддю, ви сильно помиляєтеся. Досить часто бувають ситуації, коли фахівець з персоналу дзвонить і особа, що характеризує, починає розхвалювати кандидата. Він продовжує розпитувати: а як ви з ним працювали? А чому звільнився? Зазвичай з’ясовуються цікаві деталі, і приблизно 20% рекомендацій плавно переходить в категорію «антірекомендацій». Тому треба бути на 100% впевненим, що особа, яка надає рекомендації, не зможе сказати нічого, що зіграє в результаті проти вас.

Менеджери з персоналу в першу чергу хочуть дізнатися реальну причину вашого звільнення з минулого місця роботи. Дуже часто кандидати нещиро відповідають на це питання. Наприклад, був якийсь конфлікт і людину попросили піти, а кандидат запевняє, що пішов сам, бо «виконав всі поставлені завдання».

Якщо кандидат претендує на високу посаду, фахівці з підбору обов’язково запитають рекомендації не тільки у безпосереднього керівника або колег, а й у відомих фахівців в цій області взагалі, тому що репутація майбутнього топ-менеджера повинна йти попереду нього. Будуть питати, в яких проектах ви брали участь, де допускали помилки, які були відносини в колективі. Не настільки важливо, любили вас на минулому місці роботи чи ні. Важливо, чи вмієте ви будувати безконфліктні командні робочі відносини і не руйнувати їх навіть при наявності розбіжностей.

Всі люди суб’єктивні, саме тому кваліфікований рекрутер не обмежується однією рекомендацією, а збирає їх 3-5, іноді і сім. Тільки тоді можна отримати об’єктивну картину.

Часто за допомогою рекомендацій люди зводять рахунки, особливо якщо мав місце не стільки робочий, скільки особистий конфлікт. В цьому випадку рекомендуємо всім кандидатам першими розповісти про проблеми на минулому місці роботи. Наприклад, якщо ви з шумом звільнилися, не мовчіть, приховати цей факт все одно не вийде. А якщо ви розповісте про це першим, зможете витлумачити історію на свою користь. Мова йде не про брехню, а про донесення своєї точки зору.

Приклад резюме

Нижче ви знайдете зразки резюме різноманітних професій. Сподіваємося, це допоможе у пошуку роботи.